Klaplopers!

De studie-reis, de FAM trip, de inspectiereis, de hosted-buyers-beurzen, …… we kennen ze allemaal wel. Zwaar gesponsorde tripjes waarbij de gastheer zijn destinatie promoot en DMC’s hun mooiste programma’s presenteren. Kosten nog moeite worden gespaard om de deelnemers een aantal dagen stevig te pamperen.

Allemaal natuurlijk met maar één doel: Handel!! Zo’n tripje kost honderden, zo niet duizenden euro’s pp. Dat doen die jongens natuurlijk niet om er met een stelletje profiteurs te zitten. Zo’n trip is bedoeld voor serieuze mensen uit het vak die ook daadwerkelijk de intentie hebben eens iets te gaan organiseren in betreffende destinatie. Mensen uit het vak die er toe doen en zich bewezen hebben als integere vaklieden.

Ga eens op zo’n tripje en vergaap je aan de deelnemers. Wie weet kent u er iemand van. Ik vaak niet. Een blik op de (indien aanwezige) website kan soms duidelijkheid brengen. Veel net gestarte bedrijfjes die bezig zijn ‘een wereldomvattend programma’ te ontwikkelen. Hebben nog nooit een groep ergens heen gebracht maar slijmen zich wel bij elke fam-trip naar binnen. Zonde van het dure geld van de gastheren.

Immers, deze klaplopers reizen op hun kosten de halve wereld rond om er na een tijdje achter te komen dat je toch echt klanten nodig hebt om een bedrijf in de lucht te houden. Die klanten blijken er niet te zijn. Waarschijnlijk hebben ze nooit aan marketing of acquisitie gedaan. Waren veels te druk met die reisjes…….

 

Roger Schreurs

Eigenaar Loco Enzo incentives

Gerelateerde berichten