Elis Helmond; de eerste Elis vestiging in noordelijk Europa.

De plannen voor een nieuw pand in Helmond speelden al lang. Maar uiteindelijk na wat formaliteiten en diverse goedkeuringen wordt er medio 2017 begonnen met de bouw. Hoewel de bouw soepeltjes verloopt, gooit toch een bod van Elis S.A. uit Frankrijk enigszins roet in het eten. Want als het bod wordt geaccepteerd en Berendsen wordt overgenomen door Elis, wanneer wordt dit bekend én welke naam wordt er op het pand bevestigd?

Met een vooruitziende blik is er besloten om, vooruitlopend op de rest, het pand alvast om te dopen tot Elis. Toen begin januari de wasserij in gebruik kon worden genomen, was dat dan toch wel vreemd. Een nieuwe locatie, een nieuw pand én een nieuwe naam. Dat verder alles Berendsen bleef verzachtte de omstandigheden.

De opening van het pand zou eind mei plaatsvinden, een datum dat al enige tijd bekend was. Maar… hoe moest dat gedaan worden in een “stiekem-al-omgedoopt-tot-Elis” nieuw pand? De geplande rebranding voor alle Berendsen landen stond pas in juli gepland. Niet geheel onbekend binnen de organisatiegroep, trok Berendsen in Nederland de stoute schoenen aan en heeft de dag van de opening gebruikt als startsein voor de naamswijziging. Vooruitlopend op de rest van de landen.

Alles werd georganiseerd, van tenten tot artiesten en van matten tot aan naamskaartjes. Maar toen bleek er ook nog een ruimte in de vestiging over te zijn. Een ruimte waar het productportfolio mooi kan worden getoond en doordat het pand in Helmond toch als paradepaardje ging gelden, de uitgelezen kans is om de klant en prospect een echte beleving te geven van wat Elis doet. Dus kwam daar een Experience Center. En ook dit: alles direct in de stijl van Elis. Toen was het echt compleet.

Terugkijkend is de opening van het nieuwe pand in Helmond een prachtig startsein geweest. Zowel voor onze klanten als voor onze medewerkers. En wat is er mooier een pand zo goed in te luiden; samen met collega’s, familie, klanten en prospects de opening vieren en direct het spektakel van de onthulling van het nieuwe logo als startsein voor de rebranding!

 

Sanne Weber

(Marketing Manager)

Gerelateerde berichten